Thursday 29 September 2011

Kembara malam di hutan x taw nama...

semalam kita g bermalam di hutan tepi p.c... best tempat 2..still baru n fresh lagi... sy sebagai fasilitator bagi program kembara malam anjuran kelab ko yang saya amik sem ni iaitu kelab kembara alam. kelab ni mudah je.. kami cuma perlu rancang 3 aktiviti sahaja bagi sepanjang sem ni... 1st skali kembara malam, pastu Kursus mountenaring dan last skali ialah kem amali akhir. Seramai tenaga kerja dari ahli kumpulan kami sendiri iaitu kira-kira 85 orang, kami bebas memilih tempat, merancang aktiviti dan sebahagian dari kami akan jd fasililatotur bagi kawan-kawan kami.. seronok jugak cam 2.. semalam pon..walaupun baru kenal semalaman saya rasa dah rapat sgt ngn kawan2 fasilitator lain.. syoooiikk yee.. dah lama saya idapkan aktiviti rekreasi camni since saya masuk upsi.. duu kat skola aktif jugak walaupun aktiviti cam ni terhad... nape ek jadi cam 2.. masalah birokrasi ke atau cikgu2 ni yang malas nak bawak murid-murid g rekreasi kat luar..
sekarang saya belajar sedikit demi sedikit apakah itu Pendidikan dan bagi saya pengajaran guru yang baik bukan setakat di dalam kelas sahaja tetapi bila guru membawa pelajar ber'mesra' dengan alam semula jadi akan menyebabkan pelajar akan berasa lebih sayangkan alam sekitar ni dan akan wujud sendiri kesedaran dalam diri mereka seperti apa yang saya rasa sekarang. ~~thats aLL~~ 

0 comments:

Post a Comment

X suka dengar?? tekan je button stop ~~ sampai hati.. haha